Belediye başkanları için seçim beş yılda bir olsa da sosyal medyada adeta her gün. Sandıkta herkesten bir oy beklenirken sosyal medyada her gün binlerce beğeni, fav, reetweet, paylaşım, yorum bekleniyor.
Twitter, Instagram, Facebook paylaşımlarının ardı arkası kesilmiyor. Aynı durum belediyeler için de geçerli. Demem o ki başkentte belediyelerin ve başkanların rekabeti sadece siyaset ve hizmet odaklı değil. Sosyal medya da hızlı bir rekabet alanı. Yapay zeka destekli sosyal medya, haber ve internet takip uygulaması Teleskop, aylık olarak ‘Ankara İlçe Belediye ve Belediye Başkanları Sosyal Medya Performans Raporu’nu yayınlıyor. Bu hafta köşemde belediye başkanlarının sosyal medya karnesi niteliğinde olan mart ayı raporuna yer vermek istedim.
TOPLAM ETKİLEŞİMDE BİRİNCİ TURGUT ALTINOK
Twitter, Instagram, Facebook olmak üzere üç sosyal medya platformundaki toplam etkileşime göre ilk sırada 331 bin 354 etkileşimle Keçiören Belediye Başkanı Turgut Altınok yer alıyor. Altınok’u ikinci sırada 209 bin 267 ile Pursaklar Belediye Başkanı Ertuğrul Çetin, üçüncü sırada 150 bin 831 ile Mamak Belediye Başkanı Murat Köse izliyor. Dördüncü sırada 138 bin 340 etkileşimle Altındağ Belediye Başkanı Asım Balcı, beşinci sırada ise 132 bin 930 ile Kahramankazan Belediye Başkanı Serhat Oğuz bulunuyor.